Prezentarea Proiectului Erasmus+ „Clean Water, Clean Future”

 


CONTEXT

   Consumul iresponsabil de apă poate duce la o criză care va afecta miliarde de oameni în viitor. Având în vedere această realitate, am preluat misiunea de a schimba modul în care oamenii se raportează la apă și vrem să începem să inoculăm acest lucru în mintea tinerilor de astăzi care vor deveni adulții de mâine. Vrem ca elevii noștri să studieze acest subiect din multiple perspective, să afle despre apă așa cum o considerau strămoșii noștri, apa și modul în care o consumăm astăzi și efectele consumului iresponsabil pentru viitorul omenirii. Vrem să devină apărători activi și promotori ai utilizării responsabile a apei, să inițieze campanii locale, să analizeze  comportamentul oamenilor față de apă în comunitățile lor locale și să le împărtășească partenerilor din proiect. De asemenea, pe tot parcursul proiectului, vom încerca să  transformăm școlile noastre în școli prietenoase cu apa și să prezentăm rezultatele  autorităților locale, astfel încât să putem face cu adevărat diferența în cele din urmă.

 

OBIECTIVE

O1. Îmbogățirea cunoștințelor despre apă din diferite perspective - științifice, culturale, literare, artistice; 

O2. Conștientizarea elevilor cu privire la importanța apei pentru omenire;

O3. Identificarea problemelor generale și a celor din comunitatea locală generate de lipsa apei; 

O4. Implicarea civică a elevilor în problemele comunității legate de ecologie și consolidarea rolului școlii în comunitatea locală;

O5. Dezvoltarea abilităților practice ale elevilor, a creativității  și a conștientizării culturale;

O6. Îmbunătățirea cunoștințelor lingvistice;

O7. Formarea obiceiurilor prietenoase cu apa în cadrul unităților școlare și în rândul elevilor / familiilor.

ACTIVITĂȚI PRINCIPALE

C1 - Apa în trecut - Artă prin literatură, povestiri populare, muzică

C2 - Apă și sănătate - Biologie, perspective PE

C3 - Știința apei - Geografie, matematică, știință

C4 - Apa și viitorul - consum excesiv, poluare. Eco-campanii

C5 - Transformarea școlilor noastre în consumatori de apă sustenabili (eveniment de formare a personalului comun)

    Între evenimentele transnaționale, elevii lucrează la temele mobilităților, prin aplicarea de sondaje și analizarea lor, crearea de  poezii, picturi, afișe, inițierea de campanii locale de sensibilizare cu privire la epuizarea apei, desfășurarea unor activități pentru îmbunătățirea spațiilor școlii și transformarea acesteia într-o școală prietenoasă cu apa.

    Activitățile vor fi diseminate în cadrul diferitelor evenimente online sau pe paginile din social media dedicate proiectului.

PARTICIPANȚI

    Elevii vor fi principalii actori în activitățile locale și transnaționale. Intervalul de vârstă al participanților la schimburi este de 12-15 ani.

    96 de elevi vor fi selectați pentru a participa la C1-C4, 6 elevi din fiecare școală / schimb de trimitere. Acești elevi vor fi însoțiți de 2 profesori.

    Profilul profesorilor însoțitori este legat de tema fiecărui schimb.

   Pentru C5, participanții sunt 3 profesori din fiecare școală (un total de 12 profesori). Aceștia sunt directorii școlii, coordonatorii și un membru din echipa de proiect care coordonează planul Școlii Prietene pentru Apă (WFS) și sustenabilitatea acestuia.

REZULTATE

    Elevii creează postere ale proiectului, filme despre aprovizionarea locală cu apă, creează hărți ale facilităților de sporturi nautice din zona lor, aplică anchete și chestionare pentru membrii comunității locale pentru a măsura consumul de apă  în gospodăriile lor înainte și după proiect, pentru a măsura impactul acestuia. Aceștia sunt implicați în organizarea de campanii locale pentru a sensibiliza oamenii despre efectele utilizării iresponsabile a apei, produc reclame scrise etc. Împreună cu profesorii identifică utilizarea ineficientă a apei în școli, astfel încât să poată veni cu soluții pentru a face școala prietenoasă cu apa.

    În timpul schimburilor, participă la lecții despre apă, sunt implicați în activități fizice (de exemplu, sporturi nautice), creează opere de artă, cântece și postere în grupuri multiculturale, vor face excursii pentru a lua probe de apă și pentru a măsura consumabilitatea acesteia.

    Spre sfârșitul proiectului, profesorii și elevii creează un plan pentru a transforma școala într-un mediu prietenos cu apa.

    Aceste planuri vor fi prezentate de profesori în timpul C5 în versiunea finală, care va fi adusă la cunoștința autorităților locale și va fi extinsă la alte școli prin intermediul platformelor deja menționate.

IMPACT

    Școlile își vor câștiga o bună reputație prin implicarea elevilor și profesorilor în problemele comunității și încercarea de a sensibiliza cu privire la problemele locale care pot afecta calitatea vieții.

    Școlile participante vor oferi, de asemenea, un exemplu de prietenie ecologică pe care ne așteptăm să o urmeze și alte școli.

    Problemele legate de apă sunt doar o parte a problemelor de mediu cu care ne confruntăm, astfel încât să putem continua dezvoltarea proiectelor pe aceste probleme.

    Instituțiile noastre vor deveni mai primitoare pentru elevi, deoarece vom fi în centrul atenției asupra duratei proiectului.

    Faptul că am implementat un proiect Erasmus + este  o etichetă de calitate cu care ne vom mândri.

Comentarii

Postări populare de pe acest blog

Mobilitate C5- București, România

Mobilitatea C2- Adana, Turcia