Prezentarea Proiectului Erasmus+ „Clean Water, Clean Future”
CONTEXT
Consumul iresponsabil de apă poate duce la o criză care va afecta miliarde de oameni în viitor. Având în vedere această realitate, am preluat misiunea de a schimba modul în care oamenii se raportează la apă și vrem să începem să inoculăm acest lucru în mintea tinerilor de astăzi care vor deveni adulții de mâine. Vrem ca elevii noștri să studieze acest subiect din multiple perspective, să afle despre apă așa cum o considerau strămoșii noștri, apa și modul în care o consumăm astăzi și efectele consumului iresponsabil pentru viitorul omenirii. Vrem să devină apărători activi și promotori ai utilizării responsabile a apei, să inițieze campanii locale, să analizeze comportamentul oamenilor față de apă în comunitățile lor locale și să le împărtășească partenerilor din proiect. De asemenea, pe tot parcursul proiectului, vom încerca să transformăm școlile noastre în școli prietenoase cu apa și să prezentăm rezultatele autorităților locale, astfel încât să putem face cu adevărat diferența în cele din urmă.
O1. Îmbogățirea cunoștințelor despre apă din
diferite perspective - științifice, culturale, literare, artistice;
O2. Conștientizarea elevilor cu
privire la importanța apei pentru omenire;
O3. Identificarea problemelor generale și a celor din comunitatea locală generate de lipsa apei;
O4. Implicarea civică a elevilor
în problemele comunității legate de ecologie și consolidarea rolului școlii în
comunitatea locală;
O5. Dezvoltarea abilităților practice ale
elevilor, a creativității și a conștientizării culturale;
O6. Îmbunătățirea cunoștințelor lingvistice;
O7. Formarea obiceiurilor prietenoase cu
apa în cadrul unităților școlare și în rândul elevilor / familiilor.
C1
- Apa în trecut - Artă prin literatură, povestiri populare, muzică
C2
- Apă și sănătate - Biologie, perspective PE
C3
- Știința apei - Geografie, matematică, știință
C4
- Apa și viitorul - consum excesiv, poluare. Eco-campanii
C5 - Transformarea școlilor noastre în consumatori de apă sustenabili (eveniment de formare
a personalului comun)
Între
evenimentele transnaționale, elevii lucrează la temele mobilităților, prin aplicarea de sondaje și analizarea lor, crearea de poezii, picturi, afișe, inițierea de campanii
locale de sensibilizare cu privire la epuizarea apei, desfășurarea unor activități pentru îmbunătățirea
spațiilor școlii și transformarea acesteia într-o școală prietenoasă cu apa.
Activitățile vor fi diseminate în cadrul diferitelor evenimente online sau pe paginile din social media dedicate proiectului.
Elevii
vor fi principalii actori în activitățile locale și
transnaționale. Intervalul de vârstă al participanților la schimburi este
de 12-15 ani.
96
de elevi vor fi selectați pentru a participa la C1-C4, 6 elevi din fiecare
școală / schimb de trimitere. Acești elevi vor fi însoțiți de 2 profesori.
Profilul profesorilor însoțitori este legat de tema
fiecărui schimb.
Pentru C5, participanții sunt 3 profesori din
fiecare școală (un total de 12 profesori). Aceștia sunt directorii școlii,
coordonatorii și un membru din echipa de proiect care coordonează planul Școlii Prietene
pentru Apă (WFS) și sustenabilitatea acestuia.
Elevii creează postere ale proiectului, filme despre aprovizionarea locală cu apă, creează hărți ale facilităților de sporturi nautice din zona lor, aplică anchete și chestionare pentru membrii comunității locale pentru a măsura consumul de apă în gospodăriile lor înainte și după proiect, pentru a măsura impactul acestuia. Aceștia sunt implicați în organizarea de campanii locale pentru a sensibiliza oamenii despre efectele utilizării iresponsabile a apei, produc reclame scrise etc. Împreună cu profesorii identifică utilizarea ineficientă a apei în școli, astfel încât să poată veni cu soluții pentru a face școala prietenoasă cu apa.
În timpul schimburilor, participă la lecții despre apă, sunt implicați în activități fizice (de exemplu, sporturi nautice), creează opere de artă, cântece și postere în grupuri multiculturale, vor face excursii pentru a lua probe de apă și pentru a măsura consumabilitatea acesteia.
Aceste planuri vor fi prezentate de profesori în
timpul C5 în versiunea finală, care va fi adusă la cunoștința autorităților
locale și va fi extinsă la alte școli prin intermediul platformelor deja
menționate.
Școlile
își vor câștiga o bună reputație prin implicarea elevilor și profesorilor în
problemele comunității și încercarea de a sensibiliza cu privire la problemele
locale care pot afecta calitatea vieții.
Școlile participante vor oferi, de asemenea, un exemplu de prietenie ecologică pe care ne așteptăm
să o urmeze și alte școli.
Problemele
legate de apă sunt doar o parte a problemelor de mediu cu care ne confruntăm,
astfel încât să putem continua dezvoltarea proiectelor pe aceste probleme.
Instituțiile
noastre vor deveni mai primitoare pentru elevi, deoarece vom fi în centrul
atenției asupra duratei proiectului.
Faptul
că am implementat un proiect Erasmus + este o etichetă de calitate cu care
ne vom mândri.
Comentarii
Trimiteți un comentariu